پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزش سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بی سواد در کشور شناسایی شده است.

سوادآموزی

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد مهدی‌زاده در شورای آموزش و پرورش گیلان افزود: 3 میلیون و 450 هزار نفر ازاین افراد کمتر از 50 سال سن دارند. مهدی زاده افزود: حدود600 هزار نفر از اولیای بی‌سواد دانش آموزان شناسایی شده اند که با همکاری آموزش وپرورش و فرزندانشان باسواد خواهند شد.

والدین بیسواد با طرح ملی الزام و تشویق آموزش، در سراسر کشور باسواد می‌شوند.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور پیش از این در جمع مدیران و معاونان مدارس چهار محال و بختیاری گفته بود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، بیسوادی در گروه سنی زیر50 سال تا پایان دولت یازدهم ریشه کن می شود. محمد مهدی زاده گفت: هم اکنون یک میلیون و 500 هزار دانش آموز که پدر، مادر و یا هر 2 نفر آنان بیسواد هستند، در کشور شناسایی شده‌اند.

مهدی زاده افزود: این اولیا به تفکیک مدرسه، منطقه و استان شناسایی شده و براساس برنامه ریزی با طرح الزام و تشویق، آموزش داده می شوند.

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور، آموزش فرد به فرد، آموزش غیرحضوری، آموزش با همکاری دانش آموزان و برگزاری کلاس های آموزشی را از مهمترین برنامه های آموزش والدین بیسواد دانش آموزان در سال جاری اعلام کرد.

وی گفت: محتوای کتاب های آموزشی سوادآموزی در حال تغییر است و آموزش های این کتاب ها منعطف و بر اساس نیازها و سلیقه های سوادآموزان ارائه خواهد شد.

کد خبر 280081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha